Ajalugu

Saamislugu

Jüri Pärg
raamatust “100 aastat jalgrattasporti Eestis”

Treki ehitamisega alustati 1955. aastal. Kõigepealt tuli Rummu kurvi sees asunud lagendikule alustada liivaveoga. Veeti seni, kuni kurvikõrgendikud hakkasid juba ilmet võtma. Aktiivselt lõid kaasa kõik ratturid ja aktivistid. Kahjuks nullis aeg kõik nende pingutused. 1961.aastal ehitus hoopis konserveeriti. Õieti polnudki veel midagi, mida tulnuks konserveerida, tööd lihtsalt lõpetati. Niigi kasinatele ehitusvõimsustele leiti tähtsamat rakendust.
Kuid pole halba ilma heata, kinnitab rahvatarkus. Esialgse projekti kohaselt pidanuks kurvide kaldenurk küündima kõigest 15 kraadini. Oleks sellest kinni peetud, olnuks me praegu mitte korraliku treki, vaid mingi ebardi omanikud. Kõige rohkem võitles vana projekti vastu meie toonane suurim trekispetsialist Avo Nurm. Tal oli ääretu tahtmine viia 4 km sõidus NSV Liidu rekord alla 5 minuti ja teha seda ainult Tallinna trekil. Paraku pani saatus selle plaani keelu alla. A.Nurmest sai manalamees.
1966. aastal, kui ehitustöid uuesti alustati, oli käepärast ka uus kaasaegne projekt, mis nägi kurvide kaldeks ette 34 kraadi. 1967.a. augustis määrati ametisse juba treki direktor. Selleks sai energiline tegevsportlane Eduard Mirski. Tulise fanaatikuna õnnestus tal panna ehitustööd korralikult käima, ise alustas aga samal ajal vähehaaval trekiratturite kaadri ettevalmistamist. Aasta hiljem sai alles ehitusel olnud rajatis juba juriidilise staatuse.
Eesti NSV AmetiühingutNõukogu moodustas oma otsusega iseseisva majandusüksuse  – „Kalevi” Tallinna Velodroomi 24.oktoobril 1968. aastal.

31.01.1985 asutus ümber nimetatud: Üleliidulise Ametiühingute Vabatahliku Spordiühingu “Trud” Eesti Vabariikliku Organisatsiooni “Kalev” Tallinna Velodroom
(ÜVAÜ SÜ “Trud” EVO “Kalev” Tallinna Velodroom)

23.04.1987 asutus ümber nimetatud:  Üleliidulise Ametiühingute Vabatahliku Kehakultuuri- ja Spordiühingu Eesti Vabariikliku Organisatsiooni “Kalev” Tallinna Velodroom
(ÜVAÜ KSÜ EVO “Kalev” Tallinna Velodroom)

05.12.1991 asutus ümber nimetatud: Eesti Spordiseltsi “Kalev” Tallinna Velodroom

Alates 19. juuli 1994.a. õigusjärglane :
MUNITSIPAALETTEVÕTE  PIRITA  VELODROOM

Alates 26.september 1997.a. õigusjärglane :
LINNAASUTUS  PIRITA  VELODROOM

Alates 16.07.2001 Pirita Velodroomi filiaal
–    Kristiine Sportmängude Maja > Kristiine Spordimaja
–    Lasnamäe Sportmängude Maja
–    Kopli Spordihoone

Alates 01.09.2003 Pirita Velodroomi filiaal
–    Paul Kerese Malemaja

Alates 01.03.2005 Pirita Velodroomi filiaal
–    Põhja Spordihoone

Alates 01.06.2005 Pirita Velodroomi filiaal kuni 30.09.2007
–    Harku Sõudebaas

Alates 1.juuli 2006.a. õigusjärglane / NIME MUUTUS :
LINNAASUTUS  PIRITA  SPORDIKESKUS

Alates 01.09.2007 Pirita Spordikeskuse  filiaal
–  Lasnamäe Sulgpallihall

Asutuse juhid

1.    Eduard Mirski     06.08.1967 – 31.07.1973
2.    Jüri Pärg        01.08.1973 – 11.09.1993,
Direktori k.t.  Eneken Vesmes    12.09.1993 – 20.07.1994
3.    Rein Tölp        21.07.1994 – 05.03.1995
4.    Aavo Aunroos        06.03.1995